Praha neprůjezdná

Tak tu máme kritiku primátora Hřiba za, diplomaticky řečeno, neutěšenou dopravní situaci v Praze z míst nejvyšších. Dokonce nám pan prezident pana primátora vyzval k rezignaci. A co na to pan primátor Hřib? Zcela opsané rétorické cvičení premiéra Babiše… „je to kampaň!“. V Praze je přece všechno v pohodě a pokud ne, tak za to může vláda. Protože v té ještě Piráti nesedí. Ale rádi by. Je pravdou, když pan Hřib odkazuje na ministra dopravy, který si pověst supermanažera a superministra zasloužil tím, že při vlastním podnikání před dvaceti lety zkrachoval, a pak poslušně stoupal v hierarchii Agrofertu. Především s ohledem na D1. A kdyby jen. Před čtrnácti dny při cestě z Prahy do Pekelných Dolů na motorce, kdy návratová vzdálenost je asi sto padesát kilometrů, autor najel tři sta, z Mělníka na Českou Lípu neprůjezdno bez označení objížděk, stejně jako Nový Bor a nebo Česká Lípa! Tentokrát by případná srpnová okupace trvala vskutku podstatně déle. To však v žádném případě nevysvětluje, co se v Praze plánovaně děje a dít bude. A jestli se to omezí pouze na to, že Hřib s Havlíčkem budou závodit, kdo udělá republiku neprůjezdnější.

Autor již před více než deseti lety vydal článek o dopravní situaci v Praze, která byla rok od roku stále více nepřehledná, komplikovaná a k horšímu. Současná situace však překonává veškerá očekávání. Začal nám s tím zelený socan Dolínek, který si takto pravděpodobně kompenzoval své alkoholické eskapády, ale Piráti, ti tomu dali korunu. Praha je dneska dopravně zcela jiné město. Kde to bylo možné, zrušily se tramvajové ostrůvky spojením s chodníkem. Stejně jako se u křižovatek chodníky rozšířily, aby odbočující vozy blokovaly ty, co chtějí jet vpřed. Co na tom, že to bezpečnosti nijak neprospívá. Tam, kde naši předkové udělali víceproudé silnice, je stěží jeden pruh, který je navíc vyjádřen slalomovým řešením a ostatní pruhy jsou vzorně vyšrafované a obstavené překážkami. Aby toho nebylo málo, tak jsme všude nakreslili cyklostezky. Někde dokonce uprostřed silnice! Co na tom, že po nich téměř nikdo nejezdí. A nápady typu, že zavřeme celé úseky jako třeba nábřeží, to už je jenom výdobytek dopravní politiky Pirátů v Praze. Už jenom skutečnost, že řada jejich zastupitelů je zároveň činná ve sdružení „AutoStop“ by postačila k tomu, aby byla tato strana prohlášena za veřejné škůdce dopravy v našem hlavním městě.

Již od počátku prázdnin se nikdo nestačí divit. Za lockdownu nikdo ani nekopl. Ledva však skončil, rozkopalo se úplně všechno. Poloprázdná Praha o prázdninách byla beznadějně neprůjezdná a po skončení prázdnin došlo ke kolapsu. Rozkopaly se najednou všechny úseky, do Nuslí se nelze dostat rekonstrukcí náměstí Bratří Synků, Karlovo náměstí je neprůjezdné měsíce, nábřeží jakbysmet, magistrála je rozkopaná na několika místech (!), dříve bezproblémově průjezdná magistrála směrem na Teplice v obou směrech stojí, hodinové čekání na obchvatech je normou, to jenom například. A to chtějí na pět let zavřít Barrandovský most…. Za takovou dobu by se jich dozajista pět dalo postavit.

Je otázkou, zda je to čirý zlý úmysl autům nepřátelských Pirátů a jiných aktivistů či jakou roli hraje absolutní neschopnost. Vyjádřená například délkou stavebního řízení v Praze (celosvětově rekordní!), počtem postavených bytů v Praze (v podstatě nula), ale velkohubou propagandou, jak na to mají řešení, budou-li do vlády zvoleni.

No a vraťme se na začátek. Je to od prezidenta kampaň? No, vzhledem k načasování možná je. Na druhou stranu je to pravda. Pravda, kterou nám náš tzv. demokratický nezávislý tisk tak trochu zamlčuje. Jako kdyby se to nedělo. A přiznejme si, že na lepší časy se neblýská, neboť bandy aktivistických fanatiků vládnou sociálním sítím a stále lapají nové a nové duše a voliče, dokud si tito neuvědomí prázdnost a fluktuaci vykřikovaných líbivých prohlášení.

 

JUDr. Jiří Solil

judr. solil